det viktigaste i livet är gratis.

Hej och godmorgon. Hade sovmorgon idag vilket verkligen var skönt och behövligt! gick upp vid 20 i nio och sen tog jag bussen 20 över. Engelska på morgonen, men Magnus var inte här som vanligt. han är typ alltid borta pga sjukt barn. Ibland kan man fan undra hur många ungar han egentligen har.!!

Igår så kom jag till kim runt halv 9, och på vägen ( jag åkte med robban eftersom han ändå skulle jobba ) så pratade vi om allt möjligt ibland annat Om killen han jobbar hos. Han är personlig assistent åt en kille som har MS. Tänk vad hemskt det kan vara att för tio år sen så var han en helt vanlig man, hade fru, 3 barn och en fin villa. JObbade som försäljare och levde livet helt enkelt. Och sen så drabbas han av det här. Allt vänder och han förlorar sin fru, sitt hus, jobb och barnen slutar att besöka honom, endast då och då. Fan vad hemsk. Han hade ju ingen aning om att han skulle drabbas av detta och att han skulle bli så dålig som han faktiskt är. Han kan knappt klia sig på näsan längre. Tänk vad mycker han missat och förlorat i livet på grund av en jävla pissig sjukdom!!!!!

Därför så tycker jag att vi männiksor bör börja uppskatta det som är viktigast i livet och det som faktiskt är helt gratis och det är att få vara frisk! Bara den friheten att kunna gå, springa, gå i skola och äta själv med kniv och gaffel!

Det kanske ställer en liten tanke i en del av dom som bara tar allt för givet och tror att allt handlar om pengar och att man blir lyckligare bara för att man har den senaste mobilen eller en snygg cucci väska!?.. Nej det handlar inte om det..

Vad tycker du är vikitgast i livet?

/ helene

Kommentarer
Postat av: Thessss

Hej! Har försökt att mejla bilder, men det funkar inte. Deleviry failure - kan du ha angivit fel epostadress? ( [email protected] ). Prova annars att mejla mig, så kanske jag kan mejla tillbaka så? djt3@hotmail.com

2009-03-02 @ 14:24:33
URL: http://anderssonthess.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0