singel vs. inte singel

Är det till sommaren som folk vill vara singlar och ragga på alla möjliga människor eller är det då man vill ha nån att dela sommarens härligheter med? Förut precis när det hade tagit slut mellan mig och mitt ex så kände jag verkligen att jag saknade allt som innebärde i ett förhållande, ni vet. Träffa en person som gör en glad, pussar kramar, göra rolig saker osvosv... Men nu känns det som om jag hade fått en spärr eller nått i huvudet! Jag känner inte för att skaffa nån just nu, förut kände jag så, men nu känner jag bara att jag vill vara singel, träffa olika människor, bara tänka på mig själv och slippa må dåligt över killar ( en del ) som är dumma i huvudet. När man blivit sviken, 1, 2, tre gånger så tar det stopp, jag har i allafall ingen lust att gå in i nånting seriöst för jag orkar heller inte bli sårad en gång till. Att bli sviken av en person (och i synnerhet då killar) sänker tjejernas självkänsla tror jag, jag har iallfall kännt periodvis att jag känner mig dålig, inte duger till nått, man räcker inte till osv, men efter en rejäl tankeställare så är det fan inte mig det är fel på! Jag är bara mig själv, och bara för att killar är ego och inte kan offra ngt så är det inte mitt problem eller hur?!! Men nu ska jag inte dra alla över en och samma kam, men i sörsta del så offrar tjejer så mycket mer än vad killar gör för oss tjejer, undrar om det är nån som kan svara på den frågan.. Det lär vara en obesvarad fråga länge framöver!!!


Fördelen med att ha ett föhållande:


1. Man delar sitt liv med en annan människa

2. Man känner sammhörighet, man bli älskad för den man är, känner imtim uppskattning osv

3. Man har en vän för livet ( förhoppningsvis )

4. Man har nån att vakna upp med varje morgon, nån som gillar en fast man kanske ser ut som ett troll på mornarna aah

5. Det finns så mycket som helst som är bra med att ha ett föhållande, men jag tänker skriva lite varför jag för tillfäller INTE vill ha nått.


Varför jag inte vill ha ett förhållande:


1. Orkar inte anpassa mig efter en person just nu.

2. Orkar inte känna ovissheten, när man ska ses, hur, vart man ska ses osvosv blabala

3. Orkar inte bli känslomässigt angagerad i en annan människa när jag själv inte mår jätte bra.

4. Är trött på att bli sviken, så därför är jag nog även lite rädd för att ta något seriöst på ett tag, inte försten jag hittar en snäll kille som är sig själv och kan ta vara på mina goda sidor. DÅ kanske jag kan fundera på saken.

5. Jag är snart 18 år, har hur lång tid som helst på mig att träffa någon och vill därför passa på att göra saker som jag tidigare inte kunde när jag hade pojkvän, och nu låter det säkert som om jag menar att ha sex med så många jag hinner på en helg, men så är verkligen inte fallet och det skulle aldrig falla mig in, men det jag menar är att när man har en kille så är det så mycket tjafs om vad man får och inte får göra, man blir svartsjuka på varandra osv, palla inte det bara...

6. Orkar inte helt enkelt, och som sagt.. det passar inte in i mitt liv som det ser ut just nu, jag trodde det men icke, jag har tänkt en gång till!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0