vad är en bratz?

Godmorgon, äntligen onsdag, halvdag igen. går till halv 12! ska dock vara kvar i skolan till 20 över 2 då jag ska plugga, biologi bland annat.
igår på vägen hem så satt jag framför 2 killar som hade en ganska så intressant konversation. så här löd den:

- Det är en kille i min klass som är bratz, han får fett mycket pengar och går bara i märkeskläder.
- okey, men vad är en bratz för dig då?
- äh vet inte, nån som tror han/ hon är bäst typ.
-  jag känner en kille som är bratz, han är en person som bara går i svindyra märkeskläder, har perfekt kropp ( inget fett bara muskler ), perfekt hår, är snygg osv. Och det som är stört är att han är helt perfekt. Det är en bratz ahha

vad är en bratz för er??? ahha
// helene

Kommentarer
Postat av: 16 år och ska bli mamma!

bratz är typ en kille med blont backslick, märkeskläder, solbrillor, kavaj och ser allmänt snobbiga ut och skiter pengar! sedan har de sådana där bögiga skor typ, i läder. kan inte förklara det bättre, hyahah.

2009-03-25 @ 17:32:31
URL: http://elinzollet.blogg.se/
Postat av: Anonym

en bratz är en docka med onormalt stort huvud!

2009-03-26 @ 22:15:13
Postat av: Emma

Alltså sorry, men det finns inget som heter bratz. Bratz är somsagt en docka med onormalt stort huvud.



Det du letar efter är nog brat! Engelsk översättning är egentligen bortskämd unge. En kille på Stureplan med bakåtslickat hår och piké, hänger i Båstad vid tennisveckan osv.



Hoppas jag redde ut det lite! Tillhör typ dagens allmänsbildning, helt sjukt. Men du kommer definitivt bli dumförklarad om du går runt och säger bratz.

2009-03-29 @ 15:21:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0